
ניהול אנשים: 3 טיפים מנצחים לניהול הצוות
ניהול צוות הוא משימה לא פשוטה בכלל, על אחת כמה וכמה בימנו כאשר את הכבוד צריך להרוויח,
והוא לא מגיע מעצם הטייטל והגדרת התפקיד.
היום אני רוצה לשתף ב3 הטיפים המנצחים שלי מימי כמנהלת בפיתוח ומאלפי שעות ליווי מנהלות
אין לי ספק שלכל אחת מכן בטח יש עוד 3 טיפים משלה , זו לא כול התורה על רגל אחת 😊
זה רק מקבץ של כמה המלצות ורעיונות, מקווה שיעזרו לכן כמנהלות
טיפ מספר 1:
אל תשאלי את עצמך מה הצוות יכול לעשות עבורי או עבור הארגון
תשאלי את עצמך מה אנחנו יכולים לעשות עבורם כדי שהם יעשו עבורנו. פעמים רבות הנטייה שלנו בניהול היא להיות זו שיודעת, להגדיר את הדרך ולחלק משימות וזה ניהול טוב אבל כדי להיות מנהלות מצוינות הרכיב הכי משמעותי הוא להסכים להיות לומדות - לגשת לעובדים שלנו מתוך סקרנות ולאפשר לנו להיות בהקשבה פעילה כדי שנצליח לחבר נקודות שלולא ההקשבה כלל לא היו מתחברות. לא להניח שאנחנו מכירות או מבינות או יודעות אלא לבוא סקרניות. בעיני זו דווקא יכולת מאוד אינטואיטיבית לנשים אבל הרבה פעמים אין לה בהכרח לגיטימציה ככלי ניהולי.
כשאנחנו עסוקות בלהוביל, להיות אלו שיודעות, להתוות דרך, לאפיין, לסדר ולארגן - אנחנו מפספסות את המשאב הקריטי ביותר שלנו – העובדים והעובדות שלנו שהדבר הכי משמעותי ששומר אותם נאמנים, אפקטיביים ומצוינים הוא קודם כל ההרגשה שהם לא שקופים, שרואים אותם והם מעניינים.
בנוסף, כשאנחנו קשובות לעובדים ולעובדות שלנו ובמקום לדבר שואלות שאלות, נגלה הרבה נתונים שאם רק נניח אותם מולנו נוכל לחלק את המשימות באופן חכם יותר, נוכל להיעזר בחברי הצוות בצורה יצירתית יותר ואז הניהול שלנו יעלה רמה ויהיה יעיל וחכם יותר אבל באופן מרתק גם פשוט יותר כי נעבוד מתוך מה שיש ולא מתוך מאמץ לגייס את מה שיש למה שאנחנו חושבות שצריך.
בדיוק כמו שכשאנחנו ניגשות לתכנון של מוצר או משימת פיתוח, אנחנו קודם כל חוקרות, מבררות, משחקות, מתעניינות ורק אז מתחילות לחפש את הפתרונות-
על אחת כמה וכמה בבני אדם – מקשיבים ומתבוננים עליהם, בלי לדחוף, בלי להתאמץ כל הזמן, בלי לחפש את התשובות, מגלים תובנות יקרות ערך שמכניסות ערך של קלות בניהול האנשים ומאפשרות לנו להבין מה העובדים שלנו צריכים כדי לפרוח? מה התחומים שבהם באה לידי ביטוי המבריקות שלהם? איפה בעבודה הכי מתבטאות המגבלות שלהם והאנושיות? בניהול טוב אנחנו מניעות את הצוות לפעולה ולהצלחה מתוך הנחות יסוד ותוכנית שנבנות בתוך הראש שלנו בניהול מצוין אנחנו חוקרות מי הצוות ויוצרות מתווה שנולד מתוך סקרנות והקשבה ולמידה של אנשי הצוות שלנו באופן מעמיק יותר מה שמביא ביתר קלות לפעולה ולהצלחה ברמה הרבה יותר גבוהה.
טיפ מספר 2:
הסכימי להיות אנושית ואל תלקי את עצמך על כל מה שאת עוד לא ואפילו על מה שאת ממש לא וגם סביר שלא תהיי לעולם או שאת יכולה לגדול להיות אבל אין לך רצון אמיתי לגדול בו.
האנשים שלך יתחברו אליך ויעריכו אותך הכי הרבה כשתהיי אמיתית עם עצמך ואיתם ותדעי במה את מדהימה אבל גם במה את לא. הניסיון לשחק אותה סופרוומן, סופו בתחושת זיוף והוא לא באמת עובד.
כשאת אנושית גם להם מותר להיות.
כשאת יודעת מה את כן ומה את לא ואת עפה עם החוזקות שלך ומחזקת אותך בחולשות שלך את הופכת למנהלת מצוינת בלי להסתיר או להחביא את מה שאת לא, אלא מתוך כל מי שאת, הכן והלא ובעיקר הביטחון והיכולת לומר אני שואפת למצוינות מתוך מי שאני , מתוך מודעות ובלי לזייף ולנסות להיות מה שאני לא. אני שנים בהייטק ניסיתי להיות "מנהלת טכנית" כי זה מה שחשבתי שאני אמורה להיות, את שיא הקריירה שלי יצרתי בשנתיים האחרונות לפני שעזבתי בהן התקדמתי מלנהל 10 ל-לנהל 30 ואז 50 אנשים בשנה וכל זה קרה כי פשוט לא יכולתי יותר להילחם בעצמי ולזייף והחלטתי לנהל בדרך שלי, לא מהמקום הטכני אלא מהיכולת הגבוהה שלי עם אנשים. רק כשהפסקתי להתחבא, יכולתי לזהור, זה לא קל וזה מפחיד אבל אם נפתחים לכך זה הכרטיס הכי בטוח ואפשרי להגיע לפסגה, כל אחת בדרך הייחודית לה.
טיפ מספר 3:
נהלי את הזמן שלך, הוא האוצר הכי יקר שיש לך. נהלו אותי כדי שהראש והלב שלך יהיו פנויים להקשבה, נהלי אותו כדי שתוכלי להיות נוכחת ותהיה לך מערכת ניהול משימות טובה ולא תהיי כל הזמן בהצפה.
כל מי שאי פעם ניהלה יודעת שלהיות מנהלת זה להיות תמיד בלב ים.
הגלים מכים, גבוהים נמוכים, הם מובילים בסוף לחוף מבטחים אבל בדרך זה מרגיש הרבה פעמים שאנחנו טובעות וגם אם לא אז שהגלים פשוט יותר מדי חזקים. המיילים, האנשים, המנהלים מעלייך, הקולגות מצדדיך, כל הזמן יש משהו שנכנס פנימה ומבלי לנהל את כל זה, זה ינהל אותך כל הימים.
כדי לנהל את הזמן והמשימות צריך קודם כל לדעת שזה יכול להיות אחרת ולהבין שנדרשת פה השקעה של לעצור רגע ולסדר אבל היא השקעה סופר משתלמת. אחר כך צריך להבין מי הממשקים שלי ומה מבנה העבודה שלי וליצור מערכת שטובה עבורי שתרכז את כל המשימות והרבדים.
חשוב לייצר זמן שלך שאת עוברת על הדברים שיש לך ועושה סדר בדברים ולא לרוץ רק מדבר לדבר והכי חשוב לא להשאיר שום דבר בראש– לא משימות מעשיות וגם לא תובנות על התפקיד והאנשים. נסי לראות אם את יכולה ליצור לך יום בשבוע של עבודה מהבית (תודה לקורונה שהכניסה את זה קבוע אל החיים 😊) ואולי צאי לעבוד בבית קפה או בסביבה שעושה לך טוב ומורידה לחצים, שתוכלי לנקות שולחן, לטפל בדברים שאינם דחופים אבל סופר חשובים ולרגע אחד בשבוע להתבונן על הדברים מבחוץ ולא להיות במרוץ העכברים. היזהרי מתקתוק יתר, יש בו סיפוק והוא קצת ממכר אבל שימי לב שיש בו איזה אלמנט של ניתוק שכבר לא מאפשר לך להיות נוכחת, לחוש את המצב והאנשים ולטפל במה שקורה כאן ועכשיו והרבה פעמים זה יוצר איזו נפרדות בינך ולבין האנשים שאת מנהלת שלא מאפשרת חיבור פתוח ושיתוף פעולה דווקא כשאנחנו בסערה. תדאגי לעצמך, כשלך נגמרת הבטרייה שום דבר טוב לא הולך לקרות עם הצוות או הקבוצה שלך, כשאת במיטבך דברים קורים. את המשאב הכי יקר של הצוות שלך קודם כל - זה כמו במטוס שאומרים לאמא לשים לעצמה את המסיכה ורק אז לילד או לילדה , כשאת דואגת לך את יכולה להיות עבור העובדים והעובדות שלך מנהלת הרבה יותר טובה.
לסיכום:
יש עוד הרבה טיפים ניהוליים אבל אם תיקחי אחד מהמאמר הזה – תשאלי קצת יותר שאלות ותבואי מסקרנות לעובדים, ואולי באחוז אחד תסכימי להיות יותר מי שאת כמנהלת בדרך שלך וגם אם תעשי שינוי אחד קטן עבורך בניהול הזמן והמשימות שלך אם תיקחי רק דבר אחד משלושתם ותממשי משהו קטן בתוכו, כבר תחושי הבדל ענק כי ניהול זה מסע אינסופי, אנחנו כל הזמן גדלות ומתפתחות ותזכרי שאת מדהימה בדיוק כמו שאת, תני לילדה שבך חיבוק היא גדלה במסע הזה בקצב מסחרר וזה לא פשוט ואם את עושה שינוי קטן ,עשי אותו מתוך קבלה ואהבה לכול מי שאת - פוטנציאל וגם אנושיות , ותזכרי שגם את רומא לא בנו ביום אחד, הסוד טמון בהסכמה לגדול ולדאוג לנו יותר ויותר ובכוחה של ההתמדה בהמון צעדים קטנים.
ענת קיסל - יחד בדרך
קריירה, עסקים ומערכות יחסים
Comments